Przedmiot działania Regionalnego Ośrodka Poradnictwa Prawnego i Obywatelskiego w Ełku obejmuje udzielanie bezpłatnych porad prawnych lub informacji o obowiązującym stanie prawnym regulującym daną sprawę, ze wskazaniem wynikających z niego praw i obowiązków oraz o trybie, podmiocie lub organizacji właściwych do jej załatwienia.
Porady prawne i obywatelskie są świadczone w zakresie:
- prawa cywilnego, w tym prawa rodzinnego i spadkowego
- prawa karnego,
- prawa administracyjnego,
- prawa pracy,
- prawa ubezpieczeń społecznych i pomocy społecznej,
- prawa spółdzielczego,
- prawa gospodarczego publicznego i prywatnego,
- przepisów dotyczących osób bezrobotnych, niepełnosprawnych, mieszkaniowych,
- świadczeń socjalnych, świadczeń z ubezpieczenia społecznego,
- imigracji/repatriacji,
- praw obywatelskich,
- praw konsumenckich,
- stosunków międzyludzkich i sąsiedzkich.
Kto może przyjść do Ośrodka?
Uzyskać poradę może każdy dorosły mieszkaniec województwa warmińsko - mazurskiego potrzebujący pomocy w zakresie poradnictwa prawnego i obywatelskiego.
Zasady udzielania porad
Regionalny Ośrodek Poradnictwa Prawnego i Obywatelskiego w Ełku funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek - 8. 00 -15.00
- wtorek - 8. 00 - 17.00.
Poradę można uzyskać:
- przychodząc osobiście do Ośrodka, który znajduje się w Ełku przy ulicy Małeckich 3, lokal 8,
- dzwoniąc pod numer telefonu 87 732 11 11 lub 501 274611.
Porady mogą być udzielane także na terenie całego województwa warmińsko -mazurskiego w przypadku zgłoszenia zapotrzebowania przez grupę min. 15 mieszkańców lub instytucję/organizację, pod warunkiem nieodpłatnego użyczenia pomieszczenia na przeprowadzenie doradztwa.
Zachęcamy Państwa do zgłaszania zapotrzebowania na pomoc prawną w gminie/powiecie
Przed udzieleniem porady osobiście przez doradcę, klient jest zobowiązany złożyć pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem udzielania porad prawnych i obywatelskich, pisemne udzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz udzielenie informacji potrzebnych do prowadzonej ewidencji w Ośrodku, np. status na rynku pracy. W przypadku gdy porada jest udzielana telefonicznie doradca poucza klienta o treści tego oświadczenia przed udzieleniem porady.
Klient powinien udostępnić doradcy do wglądu dokumenty i informacje mające wpływ na właściwą ocenę stanu faktycznego oraz niezbędne do właściwej oceny problemu i udzielenia rzetelnej odpowiedzi. Doradca nie ma prawa zatrzymać ani przyjąć oryginalnych dokumentów. Z oryginalnych dokumentów doradca może korzystać wyłącznie w obecności klienta.
Bezpłatne pomoce dydaktyczne
Klienci mogą w Ośrodku na miejscu korzystać z informatorów, poradników, książek i czasopism, a także z Internetu w celu wyszukiwania informacji prawnych związanych z udzielaną poradą.
Zapewniamy realizowanie porad z zachowaniem zasad: bezpłatności, bezstronności, poufności, aktualności i rzetelności informacji.
Zapraszamy!
Regionalny Ośrodek Poradnictwa Prawnego i Obywatelskiego w Ełku
ul. Małeckich 3, lok. 8;
19-300 Ełk
Tel./fax.: 87 732 11 11 Tel: 501 274 611
e-mail: elk@pytaszniebladzisz.eu