Informuję, że Rada Gminy Stare Juchy Uchwałą Nr XLIX.329.2014 z dnia 30 października 2014r. przyjęła „Roczny Program Współpracy Gminy Stare Juchy z sektorem pozarządowym w zakresie działalności pożytku publicznego na 2015 rok”.
Realizując cele powyższej Uchwały ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w formie wsparcia z zakresu: ochrony i promocji zdrowia; kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu i turystyki; działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Na wsparcie realizacji zadań w ramach w/w konkursu przeznacza się z budżetu Gminy Stare Juchy na 2015 rok następujące kwoty:
- ochrona i promocja zdrowia – 22.000 zł,
- kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 30.000 zł,
- wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i turystyki – 20.000 zł,
- działalność na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym – 10.000 zł.
Zasady przyznawania dotacji i obowiązujące terminy:
Konkurs ma na celu wyłonienie ofert i wsparcie podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego realizujących na terenie Gminy Stare Juchy i na rzecz jej mieszkańców zadania z zakresu: ochrony i promocji zdrowia; kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu i turystyki; działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym odpowiadające celom „Rocznego Programu Współpracy Gminy Stare Juchy z sektorem pozarządowym w zakresie działalności pożytku publicznego na 2015 rok”.
Do niniejszej edycji konkursu mogą być składane oferty, których realizacja przypadać będzie na okres najwcześniej od 1 stycznia – najpóźniej do 31 grudnia 2015r.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie bądź przesłanie oferty w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 lutego 2015r. do godziny 15:00 na adres: Urząd Gminy Stare Juchy ul. Plac 500–lecia 4, 19 – 330 Stare Juchy, pok. nr 3 (sekretariat). Oferty należy składać w zaklejonych kopertach z adnotacją „Konkurs Ofert 2015”.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie do 10-ciu dni roboczych od dnia, w którym upływa termin złożenia ofert.
Złożona oferta musi być zgodna ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011r. Nr 6, poz. 25). Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne, złożone na obowiązującym formularzu i w określonym terminie. Zgłoszenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji, jak też przyznania dotacji w wysokości określonej w ofercie. Kwota dotacji może być niższa od określonej w ofercie.
Dotacja na wsparcie realizacji zadania publicznego nie może być wykorzystana na:
- podatki, opłaty skarbowe,
- zobowiązania powstałe przed datą zawarcia umowy o udzielenie dotacji,
- opłaty leasingowe oraz zobowiązania z tytułu kredytów,
- nabycie i dzierżawę gruntów,
- prace remontowe i budowlane,
- zadania inwestycyjne,
- działalność gospodarczą i polityczną.
Kryteria i tryb wyboru ofert:
Złożone oferty będą rozpatrywane pod względem formalnym przez merytorycznego pracownika, a następnie zbiorczo przekazane do Komisji Konkursowej, która oceni oferty i przedstawi Wójtowi Gminy propozycje przyznania dotacji. Oferty, które nie uzyskają powyżej 50% maksymalnej liczby punktów nie będą rekomendowane do przyznania dotacji. Decyzję o wyborze ofert i udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy w formie zarządzenia. Podmioty składające oferty zostaną pisemnie powiadomione o podjętej decyzji. Od decyzji Komisji Konkursowej w sprawie wyboru ofert i Zarządzenia Wójta Gminy w sprawie przyznania dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
Złożona oferta może być oceniana formalnie i merytorycznie w trakcie trwania konkursu ofert. Ocena formalna odbywa się w dwóch etapach. Etap pierwszy obejmuje następujące kryteria:
- oferta została złożona przez uprawnionego oferenta,
- oferta wypełniona jest komputerowo z wyłączeniem podpisów w oświadczeniu,
- oferta została złożona terminowo.
Niespełnienie jednego lub więcej kryteriów skutkować będzie odesłaniem oferty pocztą tradycyjną, bez poddania oferty ocenie w II etapie oceny formalnej. Opisana kopia zwracanej oferty zostanie każdorazowo dołączona do dokumentacji otwartego konkursu ofert.
Kryteria formalne obowiązujące w II etapie:
- oferta została złożona na realizację jednego z zadań otwartego konkursu ofert,
- oferta została złożona na obowiązującym druku,
- oferta została złożona z wymaganymi załącznikami,
- oferta została podpisana przez upoważnione osoby,
- termin realizacji oferowanego zadania mieści się w określonych konkursem ramach czasowych,
- oferta jest wypełniona we wszystkich rubrykach,
- oferta nie zawiera błędów rachunkowych.
Pracownik odpowiedzialny za ocenę formalną składanych ofert, zobligowany jest, w dniu oceny oferty i stwierdzenia braków formalnych wynikających z niespełnienia kryteriów formalnych II etapu do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie oferenta, wraz ze wskazaniem ostatecznego terminu ich usunięcia. Oferent może uzupełnić braki formalne oferty wynikające z niespełnienia kryteriów formalnych II etapu najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych następujących po dniu jej otwarcia. Uzupełnienie braków formalnych w II etapie następuje poprzez:
- naniesienie odręcznych poprawek na egzemplarzu złożonej oferty wraz z parafkami uprawnionych osób oferenta do kontaktów w sprawie oferty i pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za ocenę formalną ofert lub dołączeniu poprawionej komputerowo części oferty,
- w przypadku braku załącznika - ich dołączenie.
W przypadku, gdy oferent nie skorzysta w przewidzianym terminie z prawa uzupełnienia braków formalnych, oferta jest do niego odsyłana wraz z wykazem braków formalnych uniemożliwiających jej dalszą ocenę. Wyłącznie oferty spełniające wszystkie kryteria formalne I i II etapu kierowane są do Komisji Konkursowej opiniującej pod względem merytorycznym złożone oferty.
Komisja Konkursowa opiniuje złożone oferty pod względem merytorycznym zgodnie z następującymi kryteriami merytorycznymi i przypisaną im punktacją:
- zgodność oferty z zadaniem, na które ogłoszono otwarty konkurs: 0 – 2 pkt,
- zapotrzebowanie społeczne, adresat oferty, środowisko i liczba osób objętych ofertą: 0 – 2 pkt,
- realność harmonogramu prac: 0 – 2 pkt,
- analiza realizacji zadania: 0 – 2 pkt,
- kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania: 0 – 2 pkt,
- doświadczenie wnioskodawcy, dotychczasowa działalność, współpraca wnioskodawcy z samorządem i innymi instytucjami publicznymi, prawidłowość rozliczania zadań w latach ubiegłych: 0 – 2 pkt.
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania: 12.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Oferent może zrezygnować z realizacji zadania w przypadku, gdy przyznana kwota grantu nie gwarantuje jego efektywnej realizacji, w takim przypadku kwota tego grantu zostaje w puli środków finansowych przeznaczonych na te zadanie w ramach otwartego konkursu ofert. W przypadku przyznania kwoty mniejszej niż wnioskowana i zgody oferenta na realizację zadania, ustala się w drodze negocjacji z oferentem nowy harmonogram i kosztorys jego realizacji, które to dokumenty stanowią załącznik do umowy.
Zarządzenie Wójta Gminy jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy ze zleceniobiorcą – podmiotem, którego oferta została wybrana w konkursie. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego. Umowa podpisywana jest niezwłocznie po wydaniu przez Wójta Gminy Stare Juchy zarządzenia w sprawie wyboru ofert do realizacji oraz przygotowania przez oferenta wymaganych załączników do umowy, nie później niż w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia wejścia zarządzenia w życie. Jeżeli po tym terminie umowa nie jest podpisana z winy oferenta, Wójt odstępuje automatycznie od jej realizacji, w takim przypadku kwota tego grantu zostaje w puli środków finansowych przeznaczonych na te zadanie w ramach otwartego konkursu ofert.
Zlecenie zadania publicznego odbywa się w formie wsparcia realizacji zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji. Dofinansowanie nie może przekroczyć 75% kosztów realizacji zadania. Realizacja zadania przebiegać musi zgodnie z zapisami umowy i załączonymi do niej kosztorysem i harmonogramem. Przesunięcia środków finansowych z dotacji pomiędzy poszczególnymi rodzajami kosztów (koszty merytoryczne, koszty obsługi oraz inne) nie mogą przekroczyć 10%, natomiast przesunięcia w wydatkach rzeczowych w poszczególnych rodzajach kosztów nie maja ograniczeń procentowych, muszą być jednak podyktowane efektywnością realizowanego zadania i służyć realizacji założonych rezultatów. Procentowy udział dotacji w całkowitym koszcie zadania może się zwiększyć maksymalnie o 15%. Wszelkie odsetki i przychody uzyskane przy realizacji umowy należy wykorzystać wyłącznie na wykonanie zadania, natomiast odsetki i przychody nie wykorzystane podczas realizacji zadania podlegają zwrotowi na konto Zleceniodawcy.
Podmioty, z którymi zostaną podpisane umowy na realizację zadań publicznych w formie wsparcia zobowiązane są do sporządzania i składania sprawozdań z wykonania zadania publicznego w terminach określonych w umowie. Wzór sprawozdania określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011r. Nr 6, poz. 25). W przypadku prawidłowej realizacji zadania i jego rozliczenia Zleceniobiorca otrzymuje pismo zatwierdzające sprawozdanie z realizacji zadania, najpóźniej w terminie 30 dni kalendarzowych od terminu złożenia sprawozdania merytoryczno-finansowego. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub braków w złożonym sprawozdaniu z realizacji zadania, Zleceniobiorca jest zobowiązany do ich usunięcia w wyznaczonym terminie i złożenia odpowiednich wyjaśnień, bądź złożenia brakujących dokumentów. W przypadku niezastosowania się do wezwań, Zleceniobiorca zapłaci karę umowną wg zapisów umowy. Niezastosowanie się do wezwań może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zleceniodawcę i zwrotu dotacji.
Zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznegoi o wolontariacie Wójt Gminy, zlecając zadanie publiczne, ma prawo dokonać kontroli i oceny realizacji zadania, obejmującej w szczególności: stan realizacji, efektywność, rzetelność i jakość wykonania zadania, prawidłowość wykorzystania środków oraz prowadzenia wymaganej dokumentacji.
Wysokość dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 na zadania publiczne w formie wsparcia w ramach otwartego konkursu ofert w roku poprzednim:
W 2014r. na realizację zadań publicznych odpowiadających celom „Rocznego Programu Współpracy Gminy Stare Juchy z sektorem pozarządowym w zakresie działalności pożytku publicznego na 2014 rok” Gmina przekazała kwotę 67.880,00 zł, w tym na:
- zadania z zakresu ochrony i promocji zdrowia - 21.000 zł
Dotację otrzymało:
- Stowarzyszenie Pomocy Humanitarnej im. Św. Łazarza z siedzibą w Ełku, Stacja Socjalna „Lazarus” Ełk ul. 3 Maja 10 w kwocie 16.000,00 zł (słownie: szesnastu tysięcy złotych 00/100) na zadanie pt. „Usługi pielęgniarsko – opiekuńcze oraz rehabilitacja domowa”,
- Fundacja HUMAN ‘’LEX” INSTYTUT z siedzibą w Ełku, ul. Matki Teresy z Kalkuty 3/111 w kwocie 5.000,00 zł (słownie: pięciu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. „Zażywam Tylko Dźwięków – Juchy Soundsystem 2014”.
- zadania z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 23.780,00 zł
Dotacje otrzymały:
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju Gminy Stare Juchy z siedzibą w Starych Juchach ul. Ełcka 8 w kwocie 619,00 zł (słownie: sześciuset dziewiętnastu złotych 00/100) na realizację zadania pt. „BĄDŹ OBYWATELEM !!! – budowa społeczeństwa świadomego i aktywnego”,
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju Gminy Stare Juchy z siedzibą w Starych Juchach ul. Ełcka 8 w kwocie 5.000,00 zł (słownie: pięciu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. „MIKOŁAJ 2014 W GMINIE STARE JUCHY”,
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju Gminy Stare Juchy z siedzibą w Starych Juchach ul. Ełcka 8 w kwocie 4.880,00 zł (słownie: czterech tysięcy ośmiuset osiemdziesięciu złotych 00/100) na realizację zadania pt. „Kawiarenka Obywatelska – kształtowanie społeczeństwa partycypacyjnego”,
- Ełckie Stowarzyszenie Aktywnych STOPA z siedzibą w Ełku, ul. Gdańska 23/2 w kwocie 5.000,00 zł (słownie: pięciu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. „Działaj Lokalnie”,
- Stowarzyszenie Mieszkańców i Miłośników Skomacka z siedzibą w Skomacku Wielkim 19, 19-330 Stare Juchy w kwocie 8.281,00 zł (słownie: ośmiu tysięcy dwustu osiemdziesięciu jeden złotych 00/100) na realizację zadania pt. „Nasza gmina kadrem malowana”.
- zadania z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu i turystyki – 16.100,00 zł
Dotacje otrzymały:
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju Gminy Stare Juchy z siedzibą w Starych Juchach ul. Ełcka 8 w kwocie 6.000,00 zł (słownie: sześciu tysięcy złotych 00/100) na zadanie pt. „SPORTOWE LATO”,
- Mazurskie Stowarzyszenie Lotnicze z siedzibą w Jeziorowskich 17, 19-330 Stare Juchy w kwocie 8.000,00 zł (słownie: ośmiu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. „Widok z góry na Mazury” – II Piknik Paralotniarski w Gminie Stare Juchy”,
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju Gminy Stare Juchy z siedzibą w Starych Juchach ul. Ełcka 8 w kwocie 2.100,00 zł (słownie: dwóch tysięcy stu złotych 00/100) na realizację zadania pt. „VII Wojewódzkie Wiosenne Jaćwieskie Biegi Przełajowe Stare Juchy 2014”.
- zadania z zakresu działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym – 7.000,00 zł
Dotację otrzymało:
- Stowarzyszenie ADELFI z siedzibą w Ełku, ul. Armii Krajowej 6/9 w kwocie 7.000,00 zł (słownie: siedmiu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. „Alternatywna droga do sukcesu II”.
Treść ogłoszenia wywieszona jest na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Stare Juchy ul. Plac 500–lecia 4 oraz na stronach www.bip.stare-juchy.pl i www.stare-juchy.pl. Wzory dokumentów dotyczących konkursu ofert można pobrać ze strony www.bip.stare-juchy.pl – zakładka: Obwieszczenia, ogłoszenia i zawiadomienia/Ogłoszenia dla organizacji pozarządowych oraz innych.
Lista dokumentów do pobrania:
- Wzór oferty,
- Wzór umowy,
- Wzór sprawozdania,
- Wzór zaktualizowanego budżetu,
- Wzór zaktualizowanego harmonogramu,
- Karta oceny formalnej,
- Karta oceny merytorycznej.
Wójt Gminy Stare Juchy
(-) Ewa Jurkowska – Kawałko