Informuję, że Rada Gminy Stare Juchy Uchwałą Nr XXXVII.231.2017 z dnia 15 listopada 2017r. przyjęła „Roczny Program Współpracy Gminy Stare Juchy z sektorem pozarządowym w zakresie działalności pożytku publicznego na 2018 rok”.
Realizując cele powyższej Uchwały ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w formie wsparcia z zakresu: ochrony i promocji zdrowia; kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu i turystyki; działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Na wsparcie realizacji zadań w ramach w/w konkursu przeznacza się z budżetu Gminy Stare Juchy na 2018 rok następujące kwoty:
- ochrona i promocja zdrowia – 30.000 zł,
- kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 14.000 zł,
- wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i turystyki – 40.000 zł,
- działalność na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym – 13.000 zł.
Zasady przyznawania dotacji i obowiązujące terminy:
Konkurs ma na celu wyłonienie ofert i wsparcie podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego realizujących na terenie Gminy Stare Juchy i na rzecz jej mieszkańców zadania z zakresu: ochrony i promocji zdrowia; kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu i turystyki; działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym odpowiadające celom „Rocznego Programu Współpracy Gminy Stare Juchy z sektorem pozarządowym w zakresie działalności pożytku publicznego na 2018 rok”.
Do niniejszej edycji konkursu mogą być składane oferty, których realizacja przypadać będzie na okres najwcześniej od 1 stycznia – najpóźniej do 31 grudnia 2018r.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie bądź przesłanie oferty w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4 kwietnia 2018r. do godziny 15:00 na adres: Urząd Gminy Stare Juchy ul. Plac 500–lecia 4, 19 – 330 Stare Juchy, pok. nr 3 (sekretariat). Oferty należy składać w zaklejonych kopertach z adnotacją „Konkurs Ofert 2018”.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie do 10-ciu dni roboczych od dnia, w którym upływa termin złożenia ofert.
Złożona oferta musi być zgodna ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U.2016.1300 t.j. ze zm.). Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne, złożone na obowiązującym formularzu i w określonym terminie. Zgłoszenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji, jak też przyznania dotacji w wysokości określonej w ofercie. Kwota dotacji może być niższa od określonej w ofercie.
Dotacja na wsparcie realizacji zadania publicznego nie może być wykorzystana na:
- podatki, opłaty skarbowe,
- zobowiązania powstałe przed datą zawarcia umowy o udzielenie dotacji,
- opłaty leasingowe oraz zobowiązania z tytułu kredytów,
- nabycie i dzierżawę gruntów,
- prace remontowe i budowlane,
- zadania inwestycyjne,
- działalność gospodarczą i polityczną.
Kryteria i tryb wyboru ofert:
Złożone oferty będą rozpatrywane pod względem formalnym przez merytorycznego pracownika, a następnie zbiorczo przekazane do Komisji Konkursowej, która oceni oferty i przedstawi Wójtowi Gminy propozycje przyznania dotacji. Oferty, które nie uzyskają powyżej 50% maksymalnej liczby punktów nie będą rekomendowane do przyznania dotacji. Decyzję o wyborze ofert i udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy w formie zarządzenia. Podmioty składające oferty zostaną pisemnie powiadomione o podjętej decyzji. Od decyzji Komisji Konkursowej w sprawie wyboru ofert i Zarządzenia Wójta Gminy w sprawie przyznania dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
Ocena formalna odbywa się w dwóch etapach. Etap pierwszy obejmuje następujące kryteria:
- oferta została złożona przez uprawnionego oferenta,
- oferta wypełniona jest komputerowo z wyłączeniem podpisów w oświadczeniu,
- oferta została złożona terminowo.
Niespełnienie jednego lub więcej kryteriów skutkować będzie odesłaniem oferty pocztą tradycyjną, bez poddania oferty ocenie w II etapie oceny formalnej. Opisana kopia zwracanej oferty zostanie każdorazowo dołączona do dokumentacji otwartego konkursu ofert.
Kryteria formalne obowiązujące w II etapie:
- oferta została złożona na realizację jednego z zadań otwartego konkursu ofert,
- oferta została złożona na obowiązującym druku,
- oferta została złożona z wymaganymi załącznikami,
- oferta została podpisana przez upoważnione osoby,
- termin realizacji oferowanego zadania mieści się w określonych konkursem ramach czasowych,
- oferta jest wypełniona we wszystkich rubrykach,
- oferta nie zawiera błędów rachunkowych.
Pracownik odpowiedzialny za ocenę formalną składanych ofert, zobligowany jest, w dniu oceny oferty i stwierdzenia braków formalnych wynikających z niespełnienia kryteriów formalnych II etapu do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie oferenta, wraz ze wskazaniem ostatecznego terminu ich usunięcia. Oferent może uzupełnić braki formalne oferty wynikające z niespełnienia kryteriów formalnych II etapu najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych następujących po dniu jej otwarcia. Uzupełnienie braków formalnych w II etapie następuje poprzez:
- naniesienie odręcznych poprawek na egzemplarzu złożonej oferty wraz z parafkami uprawnionych osób oferenta do kontaktów w sprawie oferty i pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za ocenę formalną ofert lub dołączeniu poprawionej komputerowo części oferty,
- w przypadku braku załącznika - ich dołączenie.
W przypadku, gdy oferent nie skorzysta w przewidzianym terminie z prawa uzupełnienia braków formalnych, oferta jest do niego odsyłana wraz z wykazem braków formalnych uniemożliwiających jej dalszą ocenę. Wyłącznie oferty spełniające wszystkie kryteria formalne I i II etapu kierowane są do Komisji Konkursowej opiniującej pod względem merytorycznym złożone oferty.
Komisja Konkursowa opiniuje złożone oferty pod względem merytorycznym zgodnie z następującymi kryteriami merytorycznymi i przypisaną im punktacją:
- zgodność oferty z zadaniem, na które ogłoszono otwarty konkurs: 0 – 2 pkt,
- zapotrzebowanie społeczne, adresat oferty, środowisko i liczba osób objętych ofertą: 0 – 2 pkt,
- realność harmonogramu prac: 0 – 2 pkt,
- analiza realizacji zadania: 0 – 2 pkt,
- kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania: 0 – 2 pkt,
- doświadczenie wnioskodawcy, dotychczasowa działalność, współpraca wnioskodawcy z samorządem i innymi instytucjami publicznymi, prawidłowość rozliczania zadań w latach ubiegłych: 0 – 2 pkt.
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania: 12.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Oferent może zrezygnować z realizacji zadania w przypadku, gdy przyznana kwota grantu nie gwarantuje jego efektywnej realizacji, w takim przypadku kwota tego grantu zostaje w puli środków finansowych przeznaczonych na te zadanie w ramach otwartego konkursu ofert. W przypadku przyznania kwoty mniejszej niż wnioskowana i zgody oferenta na realizację zadania, ustala się w drodze negocjacji z oferentem nowy harmonogram i kosztorys jego realizacji, które to dokumenty stanowią załącznik do umowy.
Zarządzenie Wójta Gminy jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy ze zleceniobiorcą – podmiotem, którego oferta została wybrana w konkursie. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego. Umowa podpisywana jest niezwłocznie po wydaniu przez Wójta Gminy Stare Juchy zarządzenia w sprawie wyboru ofert do realizacji oraz przygotowania przez oferenta wymaganych załączników do umowy, nie później niż w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia wejścia zarządzenia w życie. Jeżeli po tym terminie umowa nie jest podpisana z winy oferenta, Wójt odstępuje automatycznie od jej realizacji, w takim przypadku kwota tego grantu zostaje w puli środków finansowych przeznaczonych na te zadanie w ramach otwartego konkursu ofert.
Zlecenie zadania publicznego odbywa się w formie wsparcia realizacji zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji. Dofinansowanie nie może przekroczyć 75% kosztów realizacji zadania. Realizacja zadania przebiegać musi zgodnie z zapisami umowy i załączonymi do niej kosztorysem i harmonogramem. Przesunięcia środków finansowych z dotacji pomiędzy poszczególnymi rodzajami kosztów (koszty merytoryczne, koszty obsługi oraz inne) nie mogą przekroczyć 10%, natomiast przesunięcia w wydatkach rzeczowych w poszczególnych rodzajach kosztów nie maja ograniczeń procentowych, muszą być jednak podyktowane efektywnością realizowanego zadania i służyć realizacji założonych rezultatów. Procentowy udział dotacji w całkowitym koszcie zadania może się zwiększyć maksymalnie o 15%. Wszelkie odsetki i przychody uzyskane przy realizacji umowy należy wykorzystać wyłącznie na wykonanie zadania, natomiast odsetki i przychody nie wykorzystane podczas realizacji zadania podlegają zwrotowi na konto Zleceniodawcy.
Podmioty, z którymi zostaną podpisane umowy na realizację zadań publicznych w formie wsparcia zobowiązane są do sporządzania i składania sprawozdań z wykonania zadania publicznego w terminach określonych w umowie. Wzór sprawozdania określa Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U.2016.1300 t.j. ze zm.). W przypadku prawidłowej realizacji zadania i jego rozliczenia Zleceniobiorca otrzymuje pismo zatwierdzające sprawozdanie z realizacji zadania, najpóźniej w terminie 30 dni kalendarzowych od terminu złożenia sprawozdania merytoryczno-finansowego. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub braków w złożonym sprawozdaniu z realizacji zadania, Zleceniobiorca jest zobowiązany do ich usunięcia w wyznaczonym terminie i złożenia odpowiednich wyjaśnień, bądź złożenia brakujących dokumentów. W przypadku niezastosowania się do wezwań, Zleceniobiorca zapłaci karę umowną wg zapisów umowy. Niezastosowanie się do wezwań może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zleceniodawcę i zwrotu dotacji.
Zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Wójt Gminy, zlecając zadanie publiczne, ma prawo dokonać kontroli i oceny realizacji zadania, obejmującej w szczególności: stan realizacji, efektywność, rzetelność i jakość wykonania zadania, prawidłowość wykorzystania środków oraz prowadzenia wymaganej dokumentacji.
Wysokość dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 na zadania publiczne w formie wsparcia w ramach otwartego konkursu ofert w roku poprzednim:
W 2017r. na realizację zadań publicznych odpowiadających celom „Rocznego Programu Współpracy Gminy Stare Juchy z sektorem pozarządowym w zakresie działalności pożytku publicznego na 2017 rok” Gmina przekazała kwotę 64.500,00 zł, w tym na:
- zadania z zakresu ochrony i promocji zdrowia - 16.000 zł
Dotację otrzymało:
- Stowarzyszenie Pomocy Humanitarnej im. Św. Łazarza z siedzibą w Ełku, Stacja Socjalna „Lazarus”, Ełk ul. 3 Maja 10 w kwocie 16.000,00 zł (słownie: szesnastu tysięcy złotych 00/100) na zadanie pt. „Usługi pielęgniarsko – opiekuńcze oraz rehabilitacja domowa”.
- zadania z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 14.500,00 zł
Dotacje otrzymały:
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju Gminy Stare Juchy z siedzibą w Starych Juchach ul. Ełcka 8 w kwocie 5.000,00 zł (słownie: pięciu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. „MIKOŁAJ 2017 W GMINIE STARE JUCHY”,
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju Gminy Stare Juchy z siedzibą w Starych Juchach ul. Ełcka 8 w kwocie 3.000,00 zł (słownie: trzech tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. „Przystanek Stare Juchy”,
- Stowarzyszenie Klub Sportowy „ORZEŁ” Stare Juchy z siedzibą w Starych Juchach, ul. Mazurska 4/9 w kwocie 4.500,00 zł (słownie: czterech tysięcy pięciuset złotych 00/100) na realizację zadania pt. Rodzinna rywalizacja – Szkolny Piknik Sportowy 2017,
- Ełckie Stowarzyszenie Aktywnych STOPA z siedzibą w Ełku, ul. Gdańska 23/2 w kwocie 2.000,00 zł (słownie: dwóch tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. Działaj Lokalnie X.
- zadania z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, sportu i turystyki – 23.000,00 zł
Dotacje otrzymały:
- Stowarzyszenie Klub Sportowy „ORZEŁ” Stare Juchy z siedzibą w Starych Juchach ul. Mazurska 4/9 w kwocie 9.000,00 zł (słownie: dziewięciu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. TRENINGI Z ORŁEM 2017,
- Mazurskie Stowarzyszenie Lotnicze z siedzibą w Jeziorowskich 17, 19-330 Stare Juchy w kwocie 8.000,00 zł (słownie: ośmiu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. "Widok z góry na Mazury" - IV Piknik Paralotniarski w Gminie Stare Juchy,
- Ludowy Uczniowski Klub Kolarski w Ełku z siedzibą w Ełku ul. Sikorskiego 7A w kwocie 6.000,00 zł (słownie: sześciu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. Szkółka kolarska w Starych Juchach.
- zadania z zakresu działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym – 11.000,00 zł
Dotację otrzymało:
- Stowarzyszenie ADELFI z siedzibą w Ełku, ul. Armii Krajowej 6/9 w kwocie 11.000,00 zł (słownie: jedenastu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. Aktywni z AlterCIS 2017.
W trybie małych zleceń dotację otrzymały:
- Fundacja HUMAN ‘’LEX” INSTYTUT z siedzibą w Ełku, ul. Juliana Tuwima 16A/19 w kwocie 7.000,00 zł (słownie: siedmiu tysięcy złotych 00/100) na realizację zadania pt. Juchy Soundsystem 2017 - Zażywam Tylko Dźwięków.
Treść ogłoszenia wywieszona jest na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Stare Juchy ul. Plac 500–lecia 4 oraz na stronach www.bip.stare-juchy.pl i www.stare-juchy.pl. Wzory dokumentów dotyczących konkursu ofert można pobrać ze strony www.bip.stare-juchy.pl – zakładka: Obwieszczenia, ogłoszenia i zawiadomienia/Ogłoszenia dla organizacji pozarządowych oraz innych.
Lista dokumentów do pobrania:
- Wzór oferty,
- Wzór umowy,
- Wzór sprawozdania,
- Wzór zaktualizowanego opisu poszczególnych działań, harmonogramu,
- Wzór zaktualizowanej kalkulacji przewidywanych kosztów,
- Karta oceny formalnej,
- Karta oceny merytorycznej.
Wójt Gminy Stare Juchy
(-) Ewa Jurkowska – Kawałko