Rozpoczniemy spektaklem tearu cienia pt. "Okienko", - w wykonaniu Teatru Łątek z Supraśla. Następnie "Nasza filmoteka"- emisja filmu wybranego przez czytelników. W ciągu tygodnia czytelnicy mogą głosować, za pomocą portalu facebook, na 1 film z naszego katalogu online. Film z największą liczbą głosów zostanie wyświetlony w Noc Bibliotek. Na zkończenie "Poszukiwanie Skarbca" czyli escape-room w bibliotece. Zadaniem czytelników jest odnalezienie sejfu, o którego istnieniu wiedzą tylko bibliotekarze, a w którym ukryty jest skarb biblioteki i oczywiście ucieczka z pokoju.
Serdecznie zapraszamy!!!
NOC BIBLIOTEK 5 października 2019r
REGULAMIN GRY
Skarbiec Biblioteki - escape room
Biblioteka- Centrum Informacji i Kultury Gminy Stare Juchy
Ełcka 8
19-330 Stare Juchy
ZAPRASZA
do wzięcia udziału w grze logicznej Escape room Skarbiec Biblioteki
Cele gry:
- promocja literatury
- integracja z czytelnikami
- rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i rozwiązywania zagadek logicznych.
Regulamin
I
1. Escape room (ang. ucieczka z pokoju) to gra logiczna, mająca swoje korzenie w świecie komputerów, w ramach której uczestnicy zostają zamknięci w odizolowanym pomieszczeniu.
2. Gracze mają za zadanie rozwiązać szereg zagadek, odnaleźć i otworzyć tajemniczy sejf biblioteczny i znaleźć klucz (hasło), który pomoże im wydostać się z pokoju w określonym czasie. .
3. Przed wejściem gracze oddają do depozytu wszelkie urządzenia elektroniczne i zegarki, mogące ułatwić im rozwikłanie tajemnicy, oraz czytają historię wprowadzającą do gry, która przebiega dalej według napisanego wcześniej scenariusza.
II
4. Grupę docelową będzie stanowiła grupa 10 czytelników, zarejestrowanych w Bibliotece, którzy jako pierwsi zgłoszą chęć uczestnictwa. ( ostateczny termin mija 4 października)
5. Rozpoczęcie gry połączone z objaśnieniem zasad odbędzie się w Bibliotece - Centrum Informacji i Kultury Gminy Stare Juchy o godz. 20.15
6. Każdy gracz niepełnoletni ma obowiązek przedstawić podpisaną przez rodziców zgodę na udział oraz oświadczenie o udostępnianiu wizerunku.1
7. Oświadczenia o udostępnianiu wizerunku dostępne są na stronie internetowej biblioteki http://www.starejuchy.naszabiblioteka.com/o-bibliotece oraz na stronie http://www.stare-juchy.pl/
1 Biblioteka udostępnia zdjęcia zrobione podczas gry na stronie internetowej, w prasie oraz na portalu społecznościowym Facebook.
III
8. Uczestnicy mają 60 minut na wydostanie się z pokoju.
9. Podczas gry uczestnicy poruszają się tylko w obrębie pomieszczenia Biblioteki, w którym obecny będzie bibliotekarz.
10. Grupa ma prawo do skorzystania z dwóch kół ratunkowych, czyli podpowiedzi bibliotekarza, które może wykorzystać w trudnym momencie.
11. Do dyspozycji graczy będą wskazówki ukryte są w książkach.
12. Każda wskazówka prowadzi do kolejnej pozycji.
13. Zebrane w każdym kolejnym etapie gry litery utworzą hasło.
14. Uczestnicy przekazują hasło bibliotekarzowi, który wydaje klucz do Biblioteki.
15. Grupa, gdy ukończy zadanie w czasie otrzyma nagrody.