Aktualności

Kultura

27wrz2019

NOC BIBLIOTEK 2019

"Znajdźmy wspólny język" pod takim hasłem 5 października przebiegać będzie Noc Bibliotek

Rozpoczniemy spektaklem tearu cienia pt. "Okienko", -  w wykonaniu Teatru Łątek z Supraśla. Następnie "Nasza filmoteka"- emisja filmu wybranego przez czytelników. W ciągu tygodnia czytelnicy mogą głosować, za pomocą portalu facebook, na 1 film z naszego katalogu online. Film z największą liczbą głosów zostanie wyświetlony w Noc Bibliotek. Na zkończenie "Poszukiwanie Skarbca" czyli escape-room w bibliotece. Zadaniem czytelników jest odnalezienie sejfu, o którego istnieniu wiedzą tylko bibliotekarze, a w którym ukryty jest skarb biblioteki i oczywiście ucieczka z pokoju.

Serdecznie zapraszamy!!!

 

NOC BIBLIOTEK 5 października 2019r

REGULAMIN GRY

Skarbiec Biblioteki - escape room

 

Biblioteka- Centrum Informacji i Kultury Gminy Stare Juchy

Ełcka 8

19-330 Stare Juchy

 

ZAPRASZA

do wzięcia udziału w grze logicznej Escape room  Skarbiec Biblioteki

 

Cele gry:

- promocja literatury

- integracja z czytelnikami

- rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i rozwiązywania zagadek logicznych.

Regulamin

I

1. Escape room (ang. ucieczka z pokoju) to gra logiczna, mająca swoje korzenie w świecie komputerów, w ramach której uczestnicy zostają zamknięci w odizolowanym pomieszczeniu.

2. Gracze mają za zadanie rozwiązać szereg zagadek, odnaleźć i otworzyć tajemniczy sejf biblioteczny i znaleźć klucz (hasło), który pomoże im wydostać się z pokoju w określonym czasie.  .

3. Przed wejściem gracze oddają do depozytu wszelkie urządzenia elektroniczne i zegarki, mogące ułatwić im rozwikłanie tajemnicy, oraz czytają historię wprowadzającą do gry, która przebiega dalej według napisanego wcześniej scenariusza.

 

II

4. Grupę docelową będzie stanowiła grupa 10 czytelników, zarejestrowanych w Bibliotece, którzy jako pierwsi zgłoszą chęć uczestnictwa. ( ostateczny termin mija 4 października)

 

5. Rozpoczęcie gry połączone z objaśnieniem zasad odbędzie się w Bibliotece - Centrum Informacji i Kultury Gminy Stare Juchy o godz. 20.15

 

6. Każdy gracz niepełnoletni  ma obowiązek przedstawić podpisaną przez rodziców zgodę na udział oraz oświadczenie o udostępnianiu wizerunku.1

7. Oświadczenia o udostępnianiu wizerunku dostępne są na stronie internetowej biblioteki http://www.starejuchy.naszabiblioteka.com/o-bibliotece oraz na stronie http://www.stare-juchy.pl/

 

1 Biblioteka udostępnia zdjęcia zrobione podczas gry na stronie internetowej, w prasie oraz na portalu społecznościowym Facebook.

III

8. Uczestnicy mają 60 minut na wydostanie się z pokoju.

9. Podczas gry uczestnicy poruszają się tylko w obrębie  pomieszczenia Biblioteki, w którym obecny będzie bibliotekarz.

10. Grupa ma prawo do skorzystania z dwóch kół ratunkowych, czyli podpowiedzi bibliotekarza, które może wykorzystać w trudnym momencie.  

11. Do dyspozycji graczy będą wskazówki ukryte są w książkach.

12. Każda wskazówka prowadzi do kolejnej pozycji.

13. Zebrane w każdym kolejnym etapie gry litery utworzą hasło.

14. Uczestnicy przekazują hasło bibliotekarzowi, który wydaje klucz do Biblioteki.

15. Grupa, gdy ukończy zadanie w czasie otrzyma nagrody.

Autor: Iwona Malinowska