Pierwszy etap odbył się pod hasłami:
- trzy obszary przywództwa
a) definicja lider i działań liderskich
b) przełożenie ogólnej definicji lidera na nasze doświadczenia
c) pobudzenie motywacji do pracy nad osobistym rozwojem
- DEBATA OXFORDZKA
teza debaty: Polacy powinni odejść od tradycyjnego rozumienia patriotyzmu.
- Planowanie własnego rozwoju.
Wszystkie zajęcia prowadzone były przez wykładowców posiadających ogromną wiedzę. Każde następujące spotkanie to: warsztat - wykład - dogłębna analiza przyswojonej wiedzy. Każdy z uczestników posiada osobistego tutora. Wszyscy uczestnicy wzięli udział w warsztatach przygotowujących nas do Debaty Oxfordzkiej. Wybranych zostało 8 czynnych debatantów. Jedna 4 za, druga przeciw. Teza debaty - Polacy powinni odejść od tradycyjnego rozumienia patriotyzmu.
Debata uzmysłowiła nam, że w każdej dyskusji winna obowiązywać zasada:
siła argumentu a nie argument siły.
Jeżeli tę zasadę wprowadzimy na wszystkich szczeblach różnych debat (od gminy do sejmu) zyskamy około 70 % czasu na działanie, a nie gadanie (czasami na zasadzie: nie, bo nie).
Wprawdzie jest to mój subiektywny osąd, ale dlaczego nie nauczyć się tej formy debat i wprowadzić ją w życie. Na pewno żyłoby się łatwiej.
Następne spotkanie dopiero za parę miesięcy.
Krystyna Pilawska-Wiercińska, uczestniczka Szkoły Liderów.