Aktualności

Ludzie i wydarzenia

26maj2010

Przedstawiciel Stowarzyszenia na rzecz rozwoju Gminy Stare Juchy liderem.

Szkoła liderów prowadzona przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.
“Pierwsze koty za płoty”. W Jachrance we wtorek 18 maja spotkało się 52 “wybrańców” (ze 160 zgłoszeń). Przed nami półtora roku bardzo intensywnej nauki.

Pierwszy etap odbył się pod hasłami:

- trzy obszary przywództwa

a) definicja lider i działań liderskich

b) przełożenie ogólnej definicji lidera na nasze doświadczenia

c) pobudzenie motywacji do pracy nad osobistym rozwojem

- DEBATA OXFORDZKA

teza debaty: “Polacy powinni odejść od tradycyjnego rozumienia patriotyzmu”.

- Planowanie własnego rozwoju.

Wszystkie zajęcia prowadzone były przez wykładowców posiadających ogromną wiedzę. Każde następujące spotkanie to: warsztat - wykład - dogłębna analiza przyswojonej wiedzy. Każdy z uczestników posiada osobistego tutora. Wszyscy uczestnicy wzięli udział w warsztatach przygotowujących nas do “Debaty Oxfordzkiej”. Wybranych zostało 8 czynnych debatantów. Jedna 4 “za”, druga “przeciw”. Teza debaty - “Polacy powinni odejść od tradycyjnego rozumienia patriotyzmu”.

Debata uzmysłowiła nam, że w każdej dyskusji winna obowiązywać zasada:

siła argumentu a nie argument siły.

Jeżeli tę zasadę wprowadzimy na wszystkich szczeblach różnych debat (od gminy do sejmu) zyskamy około 70 % czasu na działanie, a nie gadanie (czasami na zasadzie: “nie, bo nie”).

Wprawdzie jest to mój subiektywny osąd, ale dlaczego nie nauczyć się tej formy debat i wprowadzić ją w życie. Na pewno żyłoby się łatwiej.

Następne spotkanie dopiero za parę miesięcy.

Krystyna Pilawska-Wiercińska, uczestniczka Szkoły Liderów.

Autor: Beata Sawko