W ramach programu Wrota Warmii i Mazur zainstalowano w Urzędzie Gminy specjalne oprogramowanie pozwalające na przyjmowanie e-podpisu. Oczywiście osoba, która chce skorzystać z e-podpisu musi posiadać również specjalną kartę uwiarygadniającą jej podpis.
Ze względu na koszty sporządzenia karty e-podpisu, która wynosi ok. 300 zł, należy liczyć się z tym, że na razie przede wszystkim korzystać będą instytucje.
Taki podpis to i oszczędności. Wykorzystując elektroniczny obieg dokumentów zarówno w firmie, jak i między instytucjami publicznymi w znacznym stopniu oszczędza się czas. Nie muszą pisać o długich kolejkach w urzędach czy bankach. Również w kontaktach z partnerami biznesowymi nie trzeba osobiście spotykać się w celu podpisania określonego dokumentu, a można to zrobić za pomocą Internetu, oszczędzając w ten sposób zarówno czas, jak i pieniądze na służbowe wyjazdy.
Po pierwsze oszczędności (np. na wyżej opisanych wyjazdach służbowych). Po drugie znacznie obniżyć koszty eksploatacji - np. tusz, toner, papier, urządzenia biurowe. Po trzecie dystrybucji dokumentów np. koperty, znaczki, opłaty kurierskie.